March 23, 2006

Amerikan Macerasi - 5. Gun

Sabah zor kalksam da Greg Stein in 'Comparing Apache and Eclipse' sunumuna yetistim. Burada lisanslama ve toplumun acik koda dogru olan baskisindan bahsetti.

Sıra da BIRT sunumu vardı. BIRT de Eclipse içindeki büyük projelerden biri. Gerçekten güzel bir raporlama aracı olarak gözüküyor. HTML ve PDF çıktıları başta olmak üzere çeşitli çıktılar verebiliyor, çeşitli data sourcelara bağlanabiliyor.

Sonra da Redo Undo framework unun anlatıldığı sunuma gittim. Yemekte global software development masasında tek maşıma yemek yedim. Daha sonra 'Software Development Creativity in Wiki Way' sunumunu dinledim.

İlginç bir framework olarak Common Navigator sunumunda package explorer ın daha genişletilmiş ve genelleştirilmiş halini dinledim. Gerçekten kullanılabilir güzel bir araç olmuş.

Daha sonra 'XML Binding with EMF' sunumunda DOM ile EMF nin XML dokümanlarını işleme şekillerini ve nasıl daha kolay yapılabileceğini gördüm.

Kısa konuşmalarda ise Eclipse, GCJ ve GNU Linux Distributionları, Nasa'nın 3 boyutlu planet exploration yazılımı VizExplorer, programming languages in Eclipse, time travel debugging, Hannover konuşlarına katıldım.

Daha sonra yemek yediğimiz salondaki Poster reception a katıldım. Burada IBMin dil paketlerini çıkaran kısmından biri ile konuştum. Türkçenin yakında çıkacağını haber aldım. Ayrıca RIB ve RAVEN hakkında IBM deki yazarıyla görüştüm. Ayrıca EasyEclipse distributionını yapan şirket temsilcisi ile görüştüm. Tabii bu arada yeni çıkan heineken light birasını denedim. Dünde samuel adams birasını denemiştim. Burada insanlar çok rahat bu konuda. Ellerinde biralar yemekler dalıyorlar muhabbete, tanıtıma. Daha sonra Nokia da çalıştığını söylediğim arkadaşla karşılaşıp biraz konuştuk.

Ben 19 gibi çıkıp saat 21:30 a kadar GMF i çalışır hale getirip tutorialını bitirmekle uğraştım. Sonra da 21:30 daki GMF BoF na katıldım. Burada GEF deki paletin çok katmanlı olması ve key bindingler ile ilgili önerilerimi tartıştık. Ancak 12 de geldim otele bunları yazıp yatacağım.

No comments: