March 22, 2006

Amerikan Macerasi - 4.Gun ogleden sonra

Yemekteyken aklıma geldi; SDWest in tersine EclipseCon a birçok ülkeden katılım olduğunu gördüm. Yemekte isviçrelilerle oturdum. Daha öncede Almanları, Fransızları ve Finlandiyalıları görmüştüm. Aslında dün de Eclipse Members Meeting e giden bir grup Türk e de rastladım ama Amerikalıları iyi tanımalarından burada yaşadıkları belliydi.

Yemekten sonra 'Stories along the Eclipse way' keynote una katıldım. Ondan sonra da 'Introduction to GMF' sunumuna katıldım. İçerisi o kadar kalabalıktı ki sunumu ayakta izledim. Ve açıkçası GMF ın yaptıklarına ve yapacaklarına hayran kaldım. Şu anda indiriyorum, tutorialını yapacağım. Gerçekten çok başarılı gözüküyor.

Daha sonra 'Data Tools for Rich Client' sunumuna girdim. RCP uygulamalarında DTP kullanmak için nelerin hangi pluginlerin gerekli olduğu konusunda bir sunumdu.

Son bölümde 9 dk lı kısa konuşmaların olduğu bölüme geldik. Embedding and Integrating Native Application Components in Eclipse RCP, Eclipse Communication Framework, P3ML ve RCP vs RIA konusmalarına katıldım. Communication Framework e de biraz bakmak lazım.

Daha sonra bugün açılan Exhibition için reception verdiler. Yemekler bedavaydı ve iki tane içecek kupon verdiler. Tek problem içkiyi istediğim Batman'ın uşağına benzeyen adam bana kimliğimi sordu. Bu bana Sinan'ın burada 27 yaşına kadar içki almak için kimlik göstermen gerekiyor, 18 yaşından(ya da 21 mıydı) önce de alamazsın demişti. Bunu hatırladım ve Sinan'a olduğu gibi ben de yeni traş olmuş olduğumdan kimliğimi sorup doğum tarihime baktı amca. Daha önce başıma gelmemişti ilginç oldu. Sonra abur cubur olarak bir tabak büyük karides ve sosundan aldım. Karideslerin deniz kokusu içimi baysa da yedim bir güzel. Sonra da içinde tavuk olduğunu düşündüğüm çorbamsı şeyden içtim. Diğer abuk subuk şeylere pek bakmadım. Zaten doymuştum. En son tatlı olarak beyaz çikolata şelalesine çubuk daldırdım. (Valla dediğimi harfiyen yaptım) sıvı beyaz çikolata akıtan bir şelaleye ucunde çilek(ya da başka şeyler) takılı çubuğu daldırıp mideye indiriyorsun. Daha sonra expo yu dolaştım ama kalabalık olduğu için yarın detaylı gezmeye karar verip expodan çıktım. Şimdi salonlardan birinde oturmuş bunları yazıyorumç Ama sanırım artık gitme vakti. Bakalım akşam ne yapacağım.

No comments: