March 4, 2008

Samsung Cep Telefonları ve Opera Mini

Merhabalar,

Uzun zamandır mutlu bir Samsung cep telefonu kullanıcısı olarak bir süre önce Samsung E200 cep telefonu aldım. Gerçekten çok şık ve özellikli bir telefon. Fakat bu memnuniyetimi tek zedeleyen nokta, özellikle benim gibi Java sever biri için, bazı Java mobil uygulamalarında tuşların basılı kalmış gibi davranmaları. Bu sorunu web sayfalarını normal web'de olduğu gibi cep telefonunuzda gösteren Opera Mini tarayıcısını kullanmaya çalıştığımda fark ettim.

Opera Mini'de, web sayfası açıldıktan sonra yukarı/aşağı tuşlardan birine basarsanız o tuşa sürekli basılıyormuş gibi sürekli bir kayma olacaktır. Opera Mini forumlarında açtığım bir başlıktan öğrendiğim kadarıyla bu problem sadece E200lerde değil diğer bazı Samsung modellerinde ve diğer bazı Java uygulamalarında da meydana geliyormuş. Problemin etrafından dolaşmak için bir iki öneri:
  • *# ile Landscape moduna geçip geri gelmek,
  • #1, #2,#3... gibi kısayollar ile Opera Mini'nin diğer panellerine geçip geri gelmek,
  • Konuşma bitir tuşu ile Opera Mini'den çıkar gibi yapıp iptal etmek,
  • Opera Mini'yi cep telefonu sessiz modda iken açmak.
Ben özellikle ilk ikisini denedim, çalışıyor:=) Genel olarak problemin çözümü olarak da Java uygulamasının wap/gprs bağlantısını uygulama açılırken açması olduğu söyleniyor.

No comments: