March 21, 2006

Amerika Macerasi-3.Gun

Evet bugun Amerika'daki üçüncü günüm ama yalnız geçen ilk günüm. Dün Sinan Seattle'a evine geri döndü. Ve işte şimdi Amerika macerası başladı. Artık herşeyi kendi başıma yapmam gerekiyor. Sinan'la beraber arabada gittiği için hiç yapmadığım birşey yaptım ve VTA Light Traine bindim. Tabii uzun araştırma ve planlamalardan sonra:) Yine de istasyona yürümek biraz sürüyor ama sanırım convention center a yürümem biraz zormuş.

Convention Center'a vardığımda etrafı boş görünce önce acaba yanlış gün mü dedim ama neyse birkaç kişi daha görünce rahatladım. (Amerika da sanırım kaldırımda yürüyen birtek ben varım. Herkes arabalarda ya da binaların içinde. Inanılmaz bir şey kimseyi göremiyorsunuz. Aslında bu Santa Clara için geçerli sanırım) Tam içeri görmek üzereyken çinli bir kız koşup bana ve önümdekilere bir şişe su ve bir cd verdi. Ben promosyonlar girişte başladı vay be derken bir baktımki şişenin üzerinde netbeans.org yazıyor. 10 sn sonra jeton düştükü netbeans eclipse'in rakibiydi:) adamlar eclipsecon'u rakibine reklam yapmak için kullanıyorlardı. Ben sazan gibi aldım diyip kimse görmeden çantaya atayım derken bir baktım her yerden netbeans şişeleri.

Sonra içeri girip eclipsecon çantamı ve kayıt olduğumu gösteren tasmamı aldım. İlk tutorial RCP ile ilgiliydi genelde bildiğim şeylerden bahsedildi. Ama iyi bir tekrar oldu tabii öğrendiğim bazı tricklerde olmadı değil. Öğle yemeği için balık yedik. Ama SD West deki gibi bir lunch bag vermiyorlar. Büyük bir salonda oturuyorsun servis yapıyorlar. İşin güzel yanı her masada bir konu başlığı yazıyor(ör. RCP, SWT vb) ve o konuyla ilgili ise orada oturup ilgili diğer insanlarla konuşabiliyorsun. Ben biraz geciktiğim için ancak 'writing a better bug report' masasına oturdum. En azından karnım doydu. :)

Öğleden sonra gireceğim tutorialı advanced UI dan 'Component programming in OSGi' ye çevirdim. Component tabanlı çalışmak için güzel bir ortam sunan bu frameworkun yararlı olacağını düşündüm. Tutorial eğitici geçmesine rağmen zaman yetmedi ve yarıda kesmek zorunda kaldılar. Ama edindiğim izlenimler çok iyi ve bu konu da mutlaka araştırma yapmak gerekiyor. Tutorial ın kalanını bitirmeyi düşünüyorum.

Akşam beşte biten tutorial ın arkasından Eclipse Awards ve Game Show a gittim. Bir Ask Me About doldurarak bira için bir ticket kazandım. Heineken imi yudumlarken komik bir adamın sunduğu ve izleyicilerden seçtiği yarışmacılarla yarışmasını seyrettim. Ayrıca arada bir juri tarafından seçilenlere çeşitli ödüller verildi.

18:30 gibi oradan çıkıp Holliday Inn'in oradaki Bennigan's a gittim. Bir hamburger yiyip kola içtim. Midem bir kötü durumda o yüzden bastırıcı birşeyler yedim. Sonra da Old Ironside istasyona yoğun bir yağmur altında yürüyerek gittim. Tren gecikti ama sonunda geldi. Vienna istasyonunda indim. Otele yürürken yakındaki marketten altılı budweiser ve pringles alıp amerikan rüyası yaptım:P Şimdi de bud yuduplayıp bunları yazıyorum ve bir yandan 'abc'deki ilginç programları izliyorum. Eşlerini değiştikleri wife swap ve aileye gelen bir dadıyı anlatan 'My New Nanny' ya da benzer isimli programı.

Birazdan yarının programını yapıp banyo alıp yatacağım.

No comments: